دانلود مقاله مدیریت بحران 64ص

دسته بندي : انسانی » مدیریت بحران
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد صفحه : 58 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

1
‏ملاحظات:
‏هدف گرد آورنده از جمع آوري مطالب، ارزيابي متون مدون و نقد يك به يك موضوع بود. ولي متاسفانه بدليل عدم وجود منابع مختلف مديريت بحران و تجربه و سابقه فرهنگي كم و ضعيف كشور ما در اين زمينه، امكان مقايسه و نقد متعدد وجود نداشته . لذا اينجانب به اختصار به تشريح مطالب پرداخته و در انتها با توجه به پيشينه بسيار كم مديريت بحران در ايران به نقد از عملكرد اخير اين مديريت در زلزله بم پرداخته ام. با آرززو به اينكه روند رو به ترقي كشور حادثه خيزمان را در اين امر مهم (مديريت بحران) شاهد باشيم.
2
‏فهرست:
‏روند برنامه ريزي براي دستيابي به طرح جامع مديريت بحران
‏برنامه ريز شهري براي دستيابي به يك طرح آمادگي و مديريت بحران در زمين لرزه
‏الگوي برنامه ريزي مقابله با بحران ناشي از زمين لرزه در يك شهر
‏ مدلهاي عمومي مديريت بحران
‏مدل مديريت بحران در كشور تركيه
‏زلزله بم
‏شهر بم پيش از سانحه
‏شهر بم پس از سانحه
‏بررسي اقدامات انجام شده در شهر بم
‏نقد و بررسي كلي از اقدامات انجام شده در بم
‏فهرست ابنيه تاريخي خراب شده در زلزله بم
‏پيشينه تاريخي ارگ بم در يك نگاه
‏اقدامات انجام شده در پايگاه پژوهشي ارگ بم
‏عكسهايي از ارگ بم قبل و بعد از خرابي
‏عكسهاي هوايي
‏آلبوم
4
‏مقدمه:
‏ايران يكي از زلزله خيزترين كشورهاي جهان است. در قرن بيستم، به طور تقريبي هر ده سال يك زلزله مخرب با بزرگي بيش از 5/6 در كشور ما به وقوع پيوسته است. متاسفانه به دليل سيستم ساخت و ساز سنتي و غيرمقاوم در برابر زلزله خسارت جاني و مالي ناشي از اين زلزله ها بسيار بوده است. متوسط تلفات اين زلزله ها در قرن بيستم در ايران، تا بيش از 3 هزار نفر در سال گزارش شده است. درحالي كه پيشرفت علم زلزله شناسي و مهندسي زلزله در سطح جهاني، به خصوص در چند دهه اخير باعث كاذهش چشمگير تلفات جاني و خسارات مالي پيشرفته دنيا شده است.
‏البته در همه كشورها طراحي ساختمانها در برابر زلزله به دلايل اقتصادي به گونه اي انجام نمي شود كه پس از يك زمينه لرزه بزرگ هيچ گونه خسارتي بع آن وارد نشود. فلسفه حاكم بر آيين نامه ها مبتني بر آن است كه غالب ساختمانها (ازجمله ساختمانهاي مسكوني) در زلزله هاي خفيف و متوسط حداقل خسارات سازه اي و غيرسازه اي را ببينند و در زلزله هاي شديد، بدون آنكه فرو ريزند، بتوانند مقاومت كنند. فقط طراحي ساختمانهاي با اهميت زياد با پذيرش هزينه بيشتر به گونه اي انجام مي شود كه حتي پس از وقوع زلزله هاي شديد نيز قابل استفاده و بهره برداري باشند. به عبارت ديگر، در آيين نامه ها به حداقل رساندن تلفات انساني هدف اول كاستن از تلفات مادي هدف دوم است.
‏به همين دليل امروزه، علت زلزله شناسي و مهندسي زلزله صرفا ساخت ساختمانهاي ايمن نيست، زيرا متاسفانه هنوز قسمت بزرگي از ساختمانهاي موجود در دنيا و ازجمله در ايران، ايمني كافي ندارند و تخريب يا تقويت آنها در زلزله هاي احتمالي نيز، به دلايل اقتصادي، به صورت صددرصد امكان پذير نيست. از همين رو، شيوه هاي مديريت پس از وقوع زلزله در شهرهاي زلزله زده بايد مورد توجه واقع شوند تا نيازهاي بازماندگان و كساني كه از زلزله جان سالنم بدر برده اند به درستي تعيين و در زفع به موقع آنها اقدام شود. بنابراين بهتر است در ابتدا و قبل از اقدام به هر كاري در جهت برنامه ريزي براي دستيابي به يك طرح جامع مديريت بحران اقدام نمود.
4

 
دسته بندی: انسانی » مدیریت بحران

تعداد مشاهده: 5119 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: .doc

تعداد صفحات: 58

حجم فایل:37 کیلوبایت

 قیمت: 12,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل